تبلیغات
تربیت مربی پیش دبستانی - مهد کودک در اروپا
 

مهد کودک در اروپا

نوشته شده توسط :س کاووسی
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390-11:06 ق.ظ

مهدکودک و پیش دبستان در اروپا

آلمان

در کشور آلمان دولت موظف است که برای هر کودک 3 ساله یک جا در مهد کودک ایجاد کند خصوصاً که این مهد کودک باید در منطقه سکونی والدین باشد .البته ثبت نام در مهد کودک تا سال 2007 اجباری نبوده است ولی اکثر والدین فرزندشان را باپایان سه سالگی به مهد کودک می فرستند ، وبعلت کمبود محل ثبت نام در مهد کودک بسیاری از والدین به هنگام بارداری ویا در همان سال اول تولد فرزندشان را در مهد کودک محل سکونت خود معرفی می کنند .البته این مهد کودک ها از طرف دولت بودجه دریافت می کنند وبه همین علت میزان شهریه پرداختی نسبت به درآمد والدین تعین می شود ، ولی اگر والدینی بیکار هستند هم فرزندشان از آموزش اولیه محروم نمی شود زیرا در مورد این کودکان دولت تمام شهریه را پرداخت می کند . دولت آلمان سعی می کند با پرداخت شهریه آموزش اولیه را برای همه کودکان کشور امکان پذیر کند ، البته منتقدین سیستم آموزشی آلمان معتقدند با وجود رشد منفی جمعیت در کشور آلمان دولت خیلی بیش از اینها باید امکانات در اختیار نسل آینده این کشور بگذارد . سیستم آموزش پیش دبستانی در آلمان براساس ایده رادولف اشتاینر پایگذار سیستم متحول والدورف است یعنی آموزش آزاد کودک را در یادگیری باید آزاد گذاشت البته با نظارت ونظم در این روش آموزشی  امکانات اولیه در اختیار کودک گذاشته می شود ولی این خود کودک است که تصمیم می گیرد که به چه بازی به پردازد در حقیقت امکان استفاده از احساسات هفتگانه در اختیار کودک گذاشته می شود .

در مورد سیستم والدورف به صورت کامل در قسمتی دیگر توضیح داده می شود .

مهدکودک وپیش دبستان خصوصی :

آموزش انگلیسی برای نوزاد،آموزش اقتصاد برای کودک چهار ساله

در آلمان گروهی از والدین تصور می کنند که هر چه زودتر برای  آموزش فرزندشان اقدام کنند او در آینده موفق تر خواهد بود ، بعضی دچار این توهم هستند که با آموزش زود از فرزندشان نابغه خواهند ساخت.

برای مثال عبدالئه- نوح- فیونا در برلین زندگی می کنند آنها بین 4 تا 5 سال دارند و هر روز در کلاسهای پیش دبستانی خصوصی شرکت می کنند ، آنها هر روز باید لغات جدیدی یاد بگیرند ، مثلاً لغت "کومونوکاسیون  " در دو ساعت درس آنقدر این لغت تکرار می شود که بالاخره جایی در حافظه عمیق آنها بیابد، والدینشان تصور می کنند  حتی اگر امروز آنها نتوانند این لغت رابه زبان بیاورند حتماً روزی آنرا بخاطر خواهند آورد وبه همین دلیل هم هر روز بچه ها را به این کلاس می آورند. این دوره آموزشی دو سال است و شاگردان این دوره آموزشی بچه های بین 2 تا 6 سال می باشند ، برنامه این دوره دو ساله آموزش ریاضیات .ادبیات نجوم . بیولوژی .اقتصاد وفن سخنگویی است.

والدین این کودکان بر این باورند که به این ترتیب فرزندشان با شروع مدرسه از دیگران جلوتر خواهد بود ،این در حقیقت تقلیدی از سیستم پیش دبستان در آمریکا  می باشد. متخصصین آموزشی آمریکائی معتقدند که مغز کودک دوران اولیه مثل اسفنج عمل می کند وهر چه به او یاد بدهی فوری جذب می کند ، بنابراین نباید این شانس را از دست داد . البته باید اضافه کرد که این فرضیه تاکنون توسط هیچ تحقیق علمی ثابت نشده است.

در سالهای اخیر بازار موسسات آموزشی پیش دبستانی خصوصی بازار خیلی گرمی دارند . مدل

آموزش اولیه  Fastrackids در 34 کشور دنیا وجود دارد که البته با نامهای متفاوتی وجود دارد ومعروف ترین آنها عبارتند ازLollipops .Little English House-Abrakadabra- این موسسات خصوصی مورد توجه بسیاری از والدین می باشند.

موسسه آموزش زبان  Helen Doron که مختص به آموزش زبان برای کودکان است ، دوره های آموزش زبان برای نوزادان سه ماهه ارائه می دهد  ، طبق گزارش شماره 37 روزنامه هفتگی د.سایت سال 2007 ، این موسسه فقط در آلمان 23000 دانش آموز دارد، بنا به نظر رئیس این موسسه این آمار هر ساله دو برابر می شود .در دفتر این موسسه مادرانی در انتظار کودکانشان هستند که گفتگویشان در مورد آخرین تحقیقات علمی فعالیتهای مغزی و ارتباطات سلولهای عصبی است ، آنها براین باورند که آموزش زبان باعث می شود که کودکشان در آینده ریاضیات را بهتر یاد بگیرد .

درمدل آمریکایی آن Fastrackkids صحبت از آموزش مدیران فردا است  tomorrow Leader

در حال حاضر درآلمان بسیاری از والدینی که وضع اقتصادی بهتری دارند هر روزفرزندشان را از مهد کودک به کلاس موسیقی .ورزش و اسب سواری می برند ودر حقیقت بخاطر اینکه  فرزندشان فرصت یادگیری  را از دست ندهد از آسایش وآرامش خود وفرزندشان می گذرند که او هیچ شانسی را از دست ندهد.

مادرانی هستند که برای نوزادشان به هنگام گریه یا خواب شعر یا لالائی  به زبان انگلیسی می خوانند وخودشان واقعاً نمی دانند که آیا کاری که آنها می کنند برای پیشرفت وگسترش هوش واستعداد کودکشان کافی است یا نه .اغلب والدینی که این برنامه ها را پیاده می کنند کسانی هستند که خودشان تجربه بدی از آموزش خود دارند . خانمی می گفت که او و شوهرش خیلی دیر به یادگیری زبان انگلیسی پرداختند ولی حالا سعی می کنند که برای فرزندشان این اتفاق نیافتد ، کودک او هنوز لغات آلمانی را بلد نیست ولی او هر هفته راه طولانی را طی می کند که فرزندش لغات وشعر های انگلیسی را یاد بگیرد . این خانم معتقد است باید خیلی زود شروع کرد زیرا حتی در مورد ورزش هم همینطور است کسی که از چهار سالگی تنیس را یاد نگرفته هرگز موفق به شرکت در مسابقات جهانی تنیس ATP  نخواهد شد.

کلاسهای زبان انگلیسی کودکان در آلمان تا یکسال جایی برای پذیرش شاگرد ان جدید ندارد به همین دلیل خیلی از مادران به هنگام حاملگی اسم فرزندشان را برای کلاس "انگلیسی اولیه" رزرو می کنند، زیرا در این کلاسها نوزادان از هفته دوازدهم در آغوش والدین شرکت می کنند در کلاس مادران شعرهایی به زبان انگلیسی می خوانند در حالیکه نوزاد در بغل مادر خوابیده یا می خندد ویا می گرید. در حال حاضر 1600 نوزاد در آلمان به این طریق اولین زبان خارجی خود را می آموزند.   آموزش اولیه زبان انگلیسی با یادگیری 550 لغت آغاز می شود به این ترتیب مادران هم زبان خود را گسترش می دهند.

برای مثال ، برنامه یک کلاس آموزش اولیه زبان انگلیسی در 45 دقیقه صبح ، عبارتست از :

یادگیری اسامی پرندگان به انگلیسی است البته پرندگانی که کودک هنوز اسم اکثر آنها را به آلمانی نمی داند . معلم عکس هر پرنده را سه ثانیه بالا میگیرد واسم آن را چند بار تکرار می کند . این روش باید باعث تحریک مغز کودک می شود و آنرا  فلش کارت Flash Cards می گویند، کودک در این 45 دقیقه علاوه بر شنیدن اسامی سخت پرندگان مجبور به شنیدن 7 شعر به زبان انگلیسی هستند .

خانمElsbeth Stern که محقق در زمینه یادگیری در زوریخ سوئیسس می باشد ، معتقد است  که والدین باید این تفکر را رها کنند که می توانند مغز فرزندشان را با مواد آموزشی که آنها دوست دارند مشغول کنند . او می گوید: "خصوصاً در مورد هوش واستعداد نباید به هیچ وجه ریشه های ژنتیکی را فراموش کنیم." خانم اشترن محقق یادگیری، برنامه پیش دبستانی دولتی  که از سن چهار سالگی آغاز می شود را کاملاً تائید می کند . به نظر او کلاسهای وبرنامه هایی که بصورت خصوصی ارائه می شوند وفقط یک گروه خاصی قادر به استفاده از آن هستند هیچ گارانتی برای نابغه شدن کودکان نیستند . خانم اشترن معتقد است که امکانات آموزش پیش دبستانی دولتی از چهار سالگی را باید برای همه کودکان فراهم کرد ، والدینی که برای فرزندشان کتاب می خوانند با او حرف می زنند وسئوالات کنجکاوانه اورا به درستی پاسخ می دهند نیازی ندارند به دنبال برنامه های اضافی آموزشی باشند.

آقای Henning Scheichمتخصص  بیولوژی اعصاب و محقق حافظه از موسسه علمی    Leibniz   آلمان معتقد است که یادگیری کودک باید با عمل همراه باشد .

Learning  by Doing  این مسئله برای یادگیری کودک یکی از مهمترین واساسی ترین نکات می باشد.  کودکان برای یادگیری به زمان زیادی نیاز دارند که همراه با عمل ومشاهده باشد ، مواد آموزشی که این موسسات ارائه می کنند برای کودک زیاد است و او را خسته می کند .

متخصصین آموزش پیش دبستانی معتقدند که روش آموزش در این سنین باید زیک زاک باشد ، زیرا کودکان در این دوره سنی حداکثرمی توانند دو دقیقه به یک چیز توجه کنند  ، به همین دلیل هم باید هر دو دقیقه چیز جدیدی عنوان شود تا این توجه باقی به ماند . تکرار یک اسم یا لغت باعث سر در گمی کودک می شود وحتی برای بزرگتر ها هم این نوع آموزش جنبه تلویزیون را پیدا می کند یعنی واقعی نبودن وفقط از آن یک تصویر باقی می ماند . در حالیکه کودکان باید وقت کافی داشته باشند وهر چیزی را که می بینند باید لمس کنند و بشناسند تا یاد بگیرند، در غیر این صورت یاد نخواهند گرفت .  مرکز آموزش زبان Helen Doron به والدین قول تاثیر در دراز مدت را می دهند ومعتقدند که باید به کودک چند سال وقت داد آنوقت اثراتش ظاهر می شود .مادران در هر صورت لذت می برند که فرزند آنها بعد از چند سال به آسمان نگاه کند وبگوید:

Aeroplane " وتصور می کنند که بالاخره زحماتشان موثر بوده است .بنابراین مهم اینستکه مادران خوشحال شوند. ولی با تمام اینها ، نظر متخصصین آموزشی این والدین را ناامید می کند ، زیرا آنها معتقدند که هیچ کدام از این برنامه های آموزشی فشرده زبان حتماً باعث یادگیری سریع تر زبان در دبستان نخواهد بود وآنها را تبدیل به نوابغ زبان نخواهد کرد، ولی متخصصین بر این عقیده اند که اگر یادگیری زبان انگلیسی در مهد کودک جزئی از برنامه کودکان باشد آنها می توانند  همراه با بازی وتفریح خیلی بهتر وعمیق تر یاد بگیرند ، در حالیکه هفته ای یکبار آموزش زبان در محلی دیگر کودک را از زندگی روزمره وعادی او دور می کند وتوجه ودقت او را کاهش می دهد .

محققین ودانشمندان برنامه ریزی آموزشی ارائه کنندگان برنامه های آموزشی غیر منطقی را شارلاتان می نامند وبه والدین توصیه می کنند که این بودجه را که در گلوی این شارلاتانها می ریزند برای آینده فرزندانشان پس انداز کنند.

جامعه امروز جامعه ایست پر از حسادت و ترس ، خیلی از مادران به خاطر فرزندشان مجبور به ترک شغل شده اندو به همین دلیل احساس می کنند که ارزش اجتماعی خودشان را از دست داده اند برای آنها کافی نیست که فقط شاهد بازی کردن بچه ها باشند زیرا تصور می کنند حالا که آنها چنین فداکاری را کرده اند باید کاری کنند که ارزش خانه نشینی را داشته باشد.

خانم اشترن محقق آموزش می گوید:" نسلی که با در اختیار داشتن همه امکانات بزرگ می شود ووالدینش ثروت زیادی برای آینده آنها سرمایه گذاری می کنند تصور می کنند که آنها موجودی استثنائی هستند  زیرا رفتاری که آنها می بینند وسخنانی که می شنوند نشانه فوق العاده بودن آنها است . اکثر آنها با بزرگ شدن متوجه می شوند که آنها هم یک انسان کاملاً معمولی ومتوسط هستند واین برای اکثر آنها شوک بزرگی است وزمان دراز وقدرت زیادی  می خواهد تا شخص بپذیرد که او شخص فوق العاده ای نیست ومثل اکثر مردم  متوسط می باشد .                                                               

فرانسه

کودکان در مهد کودک های فرانسه وقتی برای شیطنت ندارند .

سیستم آموزش مهد کودک وپیش دبستان فرانسه برای بسیاری از کشور ها الگو ست ،ولی واقعاً

با این روش کودکان وقت کودکی ندارند.

مهد کودک در فرانسه ازکودکان 3تا 5 ساله ثبت نام می کند ولی روش مثل مدرسه واقعی است به این ترتیب که بچه ها باید ساعت درس درست روی صندلی بنشینند و به درس گوش دهند . برنامه یک روز آنها عبارتست از دوساعت اول یادگیری شمارش (ریاضیات) دو ساعت دوم شعر خوانی ( ادبیات)  وضمناً هر روز تاریخ روز روی تخته به زبان ایتالیائی  نوشته می شود که هر روز روزهای هفته تکرار می شود .

رعایت نظم خیلی مهم است به همین دلیل معلمین به کودکان نشان می دهند که نظم را باید در تمام موارد رعایت کرد. کودک اگر سئوالی دارد باید اول اجازه بگیرد بعداً سئوالش را مطرح کند ، اگر بدون اجازه حرف بزند احتمالاً باید از کلاس اخراج می شود .

هدف وبرنامه آموزشی مهد کودک ها از طرف وزارت آموزش وپرورش فرانسه تعین شده برای اینکه همه مهد کودک های کشور هم سطح باشند.

کودکان در هفته 26 ساعت درس می خوانند وبرنامه آموزشی آنها عبارتست از آموزش فرانسه – ادبیات – کارهای دستی –ریاضیات –ورزش  .

منتقدین این سیستم آموزشی بر این عقیده اند ، که کودکان باید با بازی وشیطنت دنیای اطرافشان را کشف کنند واحساسات خودشان را بشناسند وخلاقیت آنها پرورش یابد در حالیکه در سیستم آموزشی فرانسه کودکان وقتی برای شیطنت ندارند .

در حالیکه مسئولین آموزشی می گویند :" کودکان اجازه دارند بازی کنند ولی نباید وقتشان بیهوده تلف شود ،آنها باید از وقت خود بصورت مفید استفاده کنند."

به همین دلیل است که بین ساعتهای درس یعنی زنگ تفریح بچه هاهم برنامه ریزی شده در این مدت کوتاه آنها همگی بصورت گروهی دور میزی جمع می شوند که روی آن کاغذ های بازی است که از اشکال مختلف هندسی درست شده بدین وسیله آنها پی می برند که مثلث یا مربع چه فرقی دارند ودر این مدت آنها می توانند اسم خودشان را نقاشی کنند ،یا اینکه در حالیکه روی تشکی دراز کشیده اند کتابی را ورق به زنند که عکسهای مختلف  گیاهان  فرانسوی در آن وجود دارد. در این مهد کودک ها کودکان در هیچ حالت وزمان تنها رها نمی شوند ، همیشه یک معلم در نزدیکی آنها است وآماده جواب دادن به سئوالات کودکان می باشد ، حتی کودکان به هنگام توالت رفتن هم همراهی می شوند .

یکی از منتقدین این سیستم آموزشی خانم Anne Girerd  متخصص آموزش پیش دبستانی ونویسنده کتاب آموزش آغازین  (Bildung von Anfang)  است . او معتقد است که در این مهد کودک ها همه فعالیتها بصورت گروهی انجام می شود وکودکان فرصتی نمی یابند بصورت فردی فکر کنند وتنهائی کاری که دوست دارند انجام دهند تا شخصیت فردی آنها گسترش یابد واعتماد به نفس بیابند . بدی کار گروهی این است که کودکان باید همیشه تابع گروه باشند ، در حالیکه آنها باید

شخصاً کار های متفاوت را تمرین وتجربه کنند ودر اثر این تجربیات است که دنیای اطرافشان را می شناسند وچیزی یاد می گیرند .

در مهد کودک های فرانسه کودکان 3 یا 4 ساله بعنوان هم شهری فرانسوی شناخته می شوند ، از ابتدا به آنان می فهمانند که آنها یک هم وطن هستند بنابراین معلمین با کودکان باید با احترام رفتار کنند و با آنها به زبان  فرانسوی درست صحبت کنند تا آنها بعنوان یک هم وطن مسئول بزرگ شوند . این یکی از اولین قوانینی است که در ابتدای پایه گذاری مهدکودک Ecole matenelle  در فرانسه در سال 1881ثبت شده است . بودجه این مهد کودک ها را تماماً دولت می پردازد .

در فرانسه فرستادن کودکان به مهد کودک اجباری نیست ولی 99 در صد از والدین فرزندشان را از 3 سالگی به مهد کودک می فرستند ، و اصلاً ناراحت نیستند که مهد کودک مثل مدرسه ها حیاطی بتونی دارد و بچه آنها باید سر ساعت و مودب سر کلاس بنشیند ، زیرا در فرانسه آموزش پیش دبستان یک سنت است وهیچکس آنرا زیر سئوال نمی برد .

طبق قانون اساسی فرانسه آموزش قبل از دبستان برای کودک تساوی حقوق را از همان ابتدا امکان پذیر می کند . بر اساس قانون همه فرانسوی ها باید بدون توجه به شرایط مالی وخانوادگی از آموزش مشابه بر خورد دار باشند . به همین دلیل است که هیچ مادر فرانسوی نیست که فرزندش را به Ecole matenelle  نفرستد ، زیرا او مطمئن است که فرزندش به این آموزش اولیه نیازمند است .

آقای Fabienne Becker-Stoll سرپرست انستیتوی ملی آموزش پیش دبستانی مونیخ می گوید:

" سیستم آموزشی فرانسه بر اساس آموزش پیش دبستانی برنامه ریزی شده ودر مورد فرانسه موفقیت آمیز بوده است ، ولی این سیستم را نمی توان در مهد کودک های آلمان کپی کرد . زیرا بر اساس تحقیقات متعدد علمی در مورد بیولوژی مغز وروانشناسی رشد به این نتیجه رسیده ایم ، که یادگیری ومهارت در سالهای اولیه زندگی وقتی امکان پذیر است که این عمل آزادانه و از طرف بچه صورت بگیرد ، در صورتیکه اگر او را تحت فشار بگذارید این یادگیری به شدت کاهش می یابد ."

ولی فرانسویان نمی خواهند به هیچ وجه به این انتقادات توجه کنند . البته  ثبت نام در این مهد کودک ها اجباری نیست بنابراین بعضی از والدین فرزندشان را به مهد کودک های دولتی نمی فرستند و در عوض آنها را به گروههای بازی خصوصی می فرستند ،  زیرا آنها مایلند که فرزندشان بیشتر وقت بازی داشته باشد . اما این کودکان با آغاز دبستان دچار شوک خواهند شد زیرا  با اینکه گذاشتن کودکان در مهد کودک اجباری نیست ولی برنامه دبستان ها با توجه به آموزش پیش دبستانی برنامه ریزی شده این به این معنی است که همه کودکانی که به مهد کودک دولتی رفته اند تمام الفبا را یادگرفته اندو حداقل تا عدد 20 می توانند بشمارند آنها قادرند چند ساعت روی صندلی به نشینند و به درس توجه کنند ، در حقیقت آنها آموزش پایه را دارند به همین دلیل کودکانی که به مهد کودک نرفته اند دچار شوک می شوند وخیلی  برایشان سخت است خودشان را به سایرین برسانند و معمولاً از کلاس درس عقب می مانند و نمی توانند حواسشان را متمرکز کنند. خصوصاً برای اینکه هنوز در سیستم آموزش فرانسه معلم جلومی ایستد ودرس می دهد.این روش در بسیاری از کشور ها تغییر کرده .

سیستم مهد کودک در فرانسه چنان جا افتاده که بسیاری از مادران سعی می کنند فرزندشان را از دو سالگی به مهد بفرستند تا آنها در آینده بتوانند در بهترین دبستانها پذیرفته شوند .ولی مدیران مهد

Ecole maternelle   معمولاً این در خواستها را رد می کنند بدلیل اینکه  برنامه آموزشی این مهد ها برای کودکان 3 سال به بعد پیش بینی شده است .

معلمین مهد کودک های فرانسه

معلمین مهد کودک های فرانسه باید مدرک پایان تحصیلات دانشگاهی داشته باشند درست مانند معلمین سایر رده های تحصیلی با این تفاوت که آنها باید دوره ای  اضافی هم برای آشنائی با آموزش    پیش دبستانی را بگذرانند . این معلمین به دلیل سطح علمی بالائی که دارند می توانند هر وقت که تصمیم بگیرند  درسایر ستوه تحصیلی تدریس کنند .در کلاسهای مهد کودک علاوه بر معلم یک نفر دیگر بعنوان کمک یا آسیستن وجود دارد کار این شخص بیشتر جنبه تربیتی وبهداشتی دارد ، او در ساعات درس که از ساعت 8 صبح تا 16.30می باشد دائم مواظب کودکان است و اگر آنها هنگام غذا خوردن کثیف کنند به آنها تذکر می دهد و دستمال در اختیارشان قرار می دهد وبه هنگام ترک مهد کودک به آنها در لباس پوشیدن کمک می کند . مثلاً  تئوی کوچولو که هنوز انگشت می مکد کتش را به کمک آسیستان پوشیده ، او امروز که چهارشنبه است روز را به ایتالیایی یاد گرفته و می داند که اسمش با  T  شروع می شود و حالا منتظر ماما ن است که با M شروع می شود.

سوئد

آموزش پیش دبستانی در سوئد  .

معاون آموزشی دانشگاه استکهلم انتظار دارد که بهترین معلمین برای مدارس پیش دبستانی استخدام شوند . در سوئد 3/1 کودکان بین 1 تا 5 سال حتماً به مهد کودک می روند که به زبان سوئدی   Förskola نامیده می شود این مراکز آموزش پیش دبستانی اعتبار زیادی دارند ، در این مهد کودک ها فقط از کودکان نگهداری نمی شود ، آنها  یک مرکز آموزشی  واقعی هستند، حدود 83 در صد معلمین این مراکز مدرک کارشناسی دارند  برای  هر کلاس 15 نفر ثبت نام می شود مسئول این کلاسها یک معلم به همراهی  یک پرستار کودک می باشد . کلاس درس از مقابل نیست کلاس درس خیلی با فانتزی کودکانه هم آهنگی دارد مثلاً بر روی یک پروژکتور برگهای گیاهان را قرار داده اند که بصورت بزرگ بر دیوارافتاده و در حالیکه  معلم در مورد برگ مورد نظر با بچه ها صحبت می کند موسیقی کنسرت Aida به آرامی پخش می شود.

معلم دوم با گروه بعدی از نخ پشمی پارچه می بافد و برای کودکان فیلسوفانه از تشکیل ابر ها وریزش باران صحبت می کند . در این مهد ها همه کار های کودکان در یک پوشه اختصاصی جمع آوری می شود مثل نقاشی ها ونوشته های آنها و نظر معلمین  این در حقیقت علامت اختصاصی و نشانه همه فعالیتهای مهد کودک است . بعداً در دبستان این پوشه ها  نشانه میزان  یادگیری کودک می باشند ، کودکان 9 سال به دبستان می روند و اگر یکسال پیش دبستان را هم حساب کنیم 10 سال می شود .

در سوئد 80 در صد زنان شاغل می باشند ، بنابراین اکثر کودکان به مهد کودک می روند . کار معلم در این مدارس اینستکه امکانات یادگیری را برای کودکان فراهم کنند ویک نظمی به زندگی کودکان بدهند . معلمین می گویند که بچه ها معمولاً با کیف خالی می آیند ولی یکروز با کیفی پر از پیش ما می روند . معمولاً کودکان در پایان دوره پیش دبستان علاقه زیادی به یادگیری الفبا وشمارش نشان می دهند . معلمین در یادگیری کودکان را تحت فشار قرار نمی دهند واگر هم کودکی مایل به یادگیری بیشتر باشد مانع او نمی شوند .

معلمین دبستانها معتقدند کودکانی که زود تر به مهدکودک می آیند در مدرسه   اعتماد بنفس بیشتری دارند وبهتر کار می کنند وقادرند کارهاشان را به تنهایی انجام دهند  آنها خونسردترهستند

و از کارهای دسته جمعی استقبال می کنند .این تفاوت رفتاری با توجه به اینکه در سیستم آموزشی سوئد تا پایان کلاس هشتم به کودکان نمره داده نمی شود عجیب است .                                                       

مسئولان برنامه آموزشی سوئد چنان به آموزش پیش دبستان اهمیت می دهند که از سال گذشته شهریه همه مدارس پیش دبستانی نصف شده است . هدف مسئولان هم آهنگی بین شاغل بودن مادران وفرزند داشتن است ، قدم بعدی دولت حذف کامل شهریه است .

هدف دولت سوئد ایجاد این تفکر می باشد، که مهد کودک ها  جایگاه امن دومی برای کودکان می باشند مثل خانه مادر بزرگها .




نظرات() 


lidagustaveson.wordpress.com
سه شنبه 17 مرداد 1396 08:08 ق.ظ
Nice blog! Is your theme custom made or did you download it from
somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make
my blog stand out. Please let me know where you got your theme.
Many thanks
Christel
سه شنبه 10 مرداد 1396 07:15 ب.ظ
Thank you for any other informative web site. The place else could I get that kind of information written in such a perfect manner?
I've a project that I am just now running on, and I have been on the look out for such information.
What is distraction osteogenesis?
شنبه 7 مرداد 1396 06:39 ب.ظ
I got this web site from my buddy who told me on the topic of this website and at the moment this time I am visiting this web site and reading
very informative articles or reviews here.
std testing centers
سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 04:08 ق.ظ
بسیار چلیپا از خود نوشتن در حالی که
ظاهر شدن مناسب ابتدا آیا واقعا حل و فصل کاملا با من پس از برخی از زمان.
جایی درون پاراگراف شما موفق
به من مؤمن متاسفانه تنها برای while.
من با این حال مشکل خود را با جهش در منطق و شما خواهد را سادگی به پر کسانی که شکاف.
در صورتی که شما در واقع که می توانید انجام من می قطعا بود
در گم.
Helena
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 02:57 ق.ظ
Great post. I used to be checking constantly this blog and
I am inspired! Very useful info specifically the last phase :) I
deal with such information a lot. I used to be
looking for this certain information for
a long time. Thank you and good luck.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ:



آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها:


پیوندها:


پیوندهای روزانه:


نویسندگان:


آمار وبلاگ:







The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox